Tribuna/Футбол/Блоги/Football Punch/Як знайти своє місце в Упл

Як знайти своє місце в Упл

Що робити середнякам в Упл, щоб підняти український футбол на новий рівень

Блог — Football Punch
Автор — Creative 2.0
12 июля 2019, 22:44
15
Як знайти своє місце в Упл

Почну з початку, в українському футболі зрозумілий вектор розвитку і трансферної політики має лише донецький "Шахтар" -- покупка молодих бразильців і їх подальший перепродаж. "Динамо" хоч останні роки робить ставку на власних вихованців, але мені не до кінця зрозуміло яким клуб бачить кінцевий результат (в зв’язку трансферами певних легіонерів як на  мене сумнівної якості).

Що стосується трансферів на експорт то це відбувається рідко і в більшості це стосується легіонерів. "Зоря" намагається знаходити маловідомих легіонерів і перспективних українських футболістів на ринку вільних агентів розкручувати їх в лізі європи і продавати за кордон за непогані гроші. В більшості випадків продаж гравців за кордон стосується легіонерів (Юрі, Бонавентуре, Форстер), винятком може бути трансфер Андрія Луніна до "Реалу" який суттєво підняв статус "Зорі".

Є також "Карпати" які роблять непогані гроші на трансфері власних вихованців, але це робиться не дуже часто і вектор розвитку клубу за останні кілька років напевно не зрозумілий навіть найпалкішим фанатам "Карпат". В інших клубах або просто немає вектору розвитку або він нетривалий і не дає результату (бразильський вектор "Львова").

В Упл немає жодного клубу який робив би ставку на трансфери молодих українських(!!!) футболістів в Європу

І це справді так, мова не йде про трансфери за великі гроші, чи у чемпіонати топ-5. Клуби середняки які в статті доходів мають лише гроші від власника та мізер від продажу телевізійних прав могли б серйозно задуматись над даним варіантом. Це могло б допомогти покрити значну частину витрат у казні клубу та підняти його статус на національному рівні шляхом делегації українських футболістів у різні вікові збірні.

Перевагою виклику футболістів даної команди у збірні була б наявність ігрового досвіду на рівні Упл. Засвітивши гравців на рівні Упл, молодіжних збірних, кваліфікаційних матчах ліги європи (за хороших внутрішніх результатів 4-5 місця в нинішньому чемпіонаті цілком реально) і подальший їх продаж у чемпіонати Бельгії, Голандії, Португалії, (Команди типу Легії, Фаренцвароша, Олімпіакоса, Селтика, Славії далеко не найгірші варіанти в перспективі початку європейської кар’єри).

Клуби отримують непогані гроші, рекламу на європейській арені, увагу скаутів більш іменитих команд. Після вдалого початку кар’єри у Європі такі футболісти як Малиновський, Зінченко, Лунін дають змогу розглядати Україну як ринок для пошуку перспективних талантів.

Що для цього потрібно

Ось декілька умов які б посприяли розвитку клубу в даному напрямку: 

Тренер

Потрібно знайти тренера який поставить команді атакувальну гру, вміє добре працювати з молоддю та виводити гравців на новий якісний рівень, витискати максимум з даних йому ресурсів. В Упл вже було декілька тренерів які опирались на дану філософію "Карпати" сезон 2014/2015 (тренер Ігор Йовічевіч, гравці: Мірошниченко, Кльоц, Швед, Гуцуляк), Дніпро сезон 2016/2017 (тренер Дмитро Михайленко, гравці: Довбик, Вакулко, Кочергін, Лунін, Луньов). Так багато хто скаже що результати цих клубів були досить низькими, але на це були об’єктивні причини: трансферний бан обох клубів, що не дав командам зробити перехід до омолодження більш плавним заявивши кількох досвідчених гравців, та й зрештою це був їх перший сезон у даній формації.

Отже серед тренерів я підібрав кілька кандидатур які б відповідали даним вимогам та були б по кишені середнякам Упл: Роман Санжар, ЛеонІд Кучук (враховуючи його нинішнє місце роботи), В’ячеслав Шевчук, Сергій Ковалець, Дмитро Михайленко Олександр Головко, Ігор Йовічевич. Ця вибірка свідчить, що в Україні є достатня кількість якісних тренерів нової формації які вміють працювати з молодими футболістами.

Академія

Наявність умов для тренування та підготовки юніорів для першої команди. Мова не йде про супер сучасну клубну базу та хоча б 2-3 поля з роздягальнею було б не погано. І повірте чимало клубів мають такі умови і навіть кращі зокрема "Карпати", "Чорноморець", "Дніпро-1", "Ворскла". Дані клуби мають пристойні клубні академії але не завжди користуються їх ресурсом.

Робота зі скаутами

Заключення договорів з певною скаутською службою щодо пошуку перспективних гравців які перебувають без котракту, або він невдовзі спливе, мова не йде лише моніторинг Упл але і пошук у першій та другій лігах там теж є доволі цікаві гравці. Також, як показує приклад "Зорі" можна знайти непоганих легіонерів з Бразилії, Балканського півострова маючи хороші зв’язки.

Контракти

Ще одним важливим пунктом є укладання довгострокових угод між футболістами та клубом. Мінімальна угода повинна бути на 3 роки, для того щоб гравець при першому ж вдалому сезоні не покидав команду вільним агентом перейшовши в клуб рангом вище, або розірвавши угоду в односторонньому порядку заплативши клубу мізер який залишався за півроку до закінчення контракту. Це в свою чергу дало б змогу тренеру зважати чи зможе він розраховувати на даного гравця в наступному сезонні не чекаючи чи продовжить він угоду. І в залежності від наявних в команді на даний момент кадрів керівництво могло б ставити завдання на сезон.

Щодо потрапляння в Єврокубки то перевагою довгострокових угод на 3 і більше років є те що команда якщо не на перший, то на другий чи третій рік з великою ймовірністю дасть результат. І потрапляння команди в Єврокубки раз на декілька сезонів враховуючи бюджет клубу середняка можна вважати успіхом.

Стадіон

Для створення якісної телевізійної картинки потрібен сучасний стадіон. Звісно якщо навколо матчу буде певний ажіотаж такому поєдинку набагато легше звернути увагу скаутів з інших чемпіонатів а відповідно і закордонних клубів які цілком не проти придбати перспективних гравців за доволі адекватні суми.

Задля створення ажіотажу навколо матчу клуб не повинен сидіти склавши руки, а робити все для того щоб гру їх першої команди побачила якомога більша кількість вболівальників. Що для цього потрібно зробити: продаж сезонних абонементів (так так не дивуйтесь адже деякі клуби не роблять навіть цього), продаж білетів комплектами наприклад на матчі з "Динамо" або "Шахтарем" та на кілька поєдинків з іншими клубами, створення сімейних секторів, розповсюдження певного % білетів безкоштовно серед шкіл, учасників спортивних змагань задля збільшення кількості вболівальників в місті.

Це лише елементарні речі які першими приходять в голову. Існує ще чимало методів як привабити людей для відвідин футбольного матчу, але дуже прикро, що чимало клубів не роблять навіть ці елементарні речі.

Висновок  

Проаналізувавши дану концепцію мені здається вона б ідеально підійшла "Чорноморцю", клубу який має всі умови для реалізації даної ідеї. Саме ідеї як на мене не вистачало клубу останні кілька років адже конкретних завдань перед командою ніхто не ставив і який був вектор розвитку даного колективу незрозуміло. Та є одне але "Чорноморець" вилетів з Упл, що ж можливо це надихне їх на те що потрібно змінювати щось глобально.

З нинішніх Учасників Вищого дивізіону "Карпати" та "Дніпро-1" могли піти даним шляхом. "Карпати" за останні кілька років змінили кілька векторів розвитку власного бренду, що ж можливо варто прислухатись до львівських фанів та дати шанс власній молоді. "Дніро-1" всі гадають (враховуючи їх трансфери) піде цим шляхом, але як на мене на жаль ні враховуючи амбіційність їх власника І.Коломойського  М.Берези.

Клуби й далі можуть шукати з року в рік другосортних легіонерів які є вільними агентами йдучи найпростішим шляхом. А можуть хоч раз зробити, щось не лише для себе, а й для розвитку українського футболу. 

Другие посты блога

Все посты