Tribuna/Футбол/Блоги/Та ти шо !?/Come to «АТБ». «Полісся» – український «Бешикташ»

Come to «АТБ». «Полісся» – український «Бешикташ»

Клуб Буткевича запалює на трансферному ринку.

Блог — Та ти шо !?
30 червня, 22:50
54
Come to «АТБ». «Полісся» – український «Бешикташ»

Новачок УПЛ «Полісся» настільки активний в підписанні нових гравців, що його діяльність вже починає нагадувати турецькі клуби – коли кожного трансферного вікна з ними пов'язують таку кількість футболістів, що навіть складно швидко порахувати. Колись ця історія з Туреччиною стала віральною та перетворилось на мем Come to Besiktas, який тепер легко можна застосувати до «Полісся».

В мема Come to Besiktas – давня історія. Його використовував навіть сам «Бешикташ»

Футбол в Туреччині – як релігія. І місцева преса генерує шалену кількість інсайдів про начебто зацікавленість або вже майже перехід гравців в такі турецькі гранди, як «Бешикташ», «Фенербахче» чи «Галатасарай». Новини про їх трансфери не зупиняються ніколи.

Це перетворилось на феномен, коли, незалежно від правдивості інформації (придуманих новин в спортивних ЗМІ Туреччини зазвичай не менше, ніж правди), дуже активні турецькі фанати масово атакують соцмережі відповідного гравця з повідомленнями Come to Besiktas/Fenerbahce/Galatasaray – і таким чином намагаються вплинути на рішення приєднатись до клубу. І мова не про десятки чи сотні повідомлень, а сотні тисяч та навіть мільйони.

Згодом це перетворилось на мем, остаточно засяяти якому допоміг саме «Бешикташ». Влітку 2017-го клуб за його допомогою оголосив трансфер Пепе. Він зробив, на перший погляд, абсолютно аматорське відео, де Рікардо Куарежма запрошує Пепе до «Бешикташу» фразою Come to Besiktas – і той погоджується:

Зовсім просте відео остаточно зробило і до цього суперпопулярний мем віральним, бо було зроблено з ідеальним розумінням, як працюють соцмережі. Слоган використовувався клубом і в подальших трансферах – як, наприклад, перехід Альваро Негредо.

Голова відділу комунікації «Бешикташа» Кандас Толга Ішик пояснював, як це було придумано та спрацювало:

«Був один гравець, ми вели з ним перемовини, і наші фанати почали засипати його соціальні мережі коментарями «Come to Besiktas».

Але це не були 3000 чи 5000 коментарів, я говорю про майже шість мільйонів коментарів. І це перетворилося на слоган. Під час трансферного сезону я запропонував використати цей слоган в кампанії.

Спочатку це здавалося простим, але в соціальних медіа чим коротший та кумедніший вміст, тим легше його сприймають. Люди звикли до фотографій президента клубу поряд із гравцем, коли оголошувалися угоди, але президенту Фікрету Орману сподобалась ідея – і ми рушили вперед.

Я свідомо не хотів, щоб це виглядало професійно, тому що я хотів, щоб це стало вірусним. Один хлопець сказав своїй дівчині «Come to cinema» – і зробив їй пропозицію, виходячи з цієї ідеї. Я хотів цього конкретно.

Якби ви робили це за допомогою професійної камери та режисера, люди відчували б відстороненість, але той факт, що ви можете зробити це самостійно, перетворив це на те, чим це було. Відео переглянули мільярд людей загалом, це стало однією з найзначніших комунікаційних кампаній.

Я написав кожну репліку, щоб вона була такою популярною. Відео було аматорським, знятим на мобільний телефон, тому що ми хотіли, щоб воно було таким популярним».

Ця історія зробила і так достатньо відомий бренд «Бешикташа» ще більш впізнаваним у світі.

Навколо «Полісся» також величезна кількість трансферних новин – як чуток, так і офіційних

Здається, «Поліссю» також варто подумати, якими нестандартними методами ще більше привернути увагу до активної трансферної кампанії клубу та кількості чуток, які вона додатково генерує в інсайдерів.

Так, поки в «Полісся», як і у всіх українських клубів, немає таких фанатів, які будуть хоча б тисячами ходити по соцмережах гравців з проханням Come to «ATБ» (власник Геннадій Буткевич також володіє цією великою мережею супермаркетів). Але інформаційне поле навколо житомирського клубу з нескінченними чутками про нових гравців вже дуже сильно нагадує початок зародження Come to Besiktas. Не було б такої трансферної активності самого клубу та фантазій преси навколо нього – не було б і самого мему, який набув світової популярності.

Хоча б в трансферній активності та чутках «Полісся» стає українським «Бешикташем». Клуб вже офіційно підписав на наступний сезон:

– Еміль Мустафаєв, 21 рік, півзахисник (останній клуб – «Олександрія»)

– Сергій Чоботенко, 26 років, центральний захисник («Колос»)

– Артем Шабанов, 31 рік, центральний захисник («Фехервар»)

– Микита Кравченко, 26 років, правий захисник («Динамо», оренда з правом викупа)

– Чіджоке Аніагбосо, 19 років, голкіпер («Джайянт Брілларз», Нігерія)

– Моузес Джарджу, 19 років, центральний захисник («Фортуна», Гамбія)

Як і «Бешикташ», «Полісся» намагається підписувати гравців на вільному трансфері, але дають їм солідні контракти.

Також зараз з клубом пов'язують чимало інших гравців. Ось тільки новини кінця травня та червня, які поки не мають офіційного підтвердження:

Можливо, коли ви будете читати цей текст, якісь з цих трансферних чуток вже стануть офіційними або з'явиться декілька нових – не дивуйтесь, так працює Come to «ATБ».

А ще раніше з «Поліссям» намагались пов'язати такі відомі прізвища, як Олександр Андрієвський, Влад Супряга та Андрій Тотовицький – але клуб заперечував ці чутки.

Бюджет «Полісся» на УПЛ – як мінімум для зони єврокубків. Клуб планує змінити понад 50% складу

Можливо, когось дивує така зухвалість новачка УПЛ. Але насправді дивного нічого немає: власник «Полісся» Геннадій Буткевич – дуже заможня людина, яка, схоже, планує всерйоз зайти в український футбол. Чи надовго це – сказати складно (все це загалом дуже сильно нагадує історію та мотивацію Олександра Ярославського в «Металісті»). Але наразі ресурси та бажання в Буткевича є:

Тому на фоні загальної кризи в українському футболі, коли навіть такі клуби, як «Динамо», скорочують фінансування, «Полісся» його навпаки збільшує. Та може запропонувати солідні умови контрактів гравцям рівня Шабанова чи Шахова, або достатньо великим молодим талантам, як Мустафаєв.

Бюджет «Полісся» на наступний сезон різні джерела оцінюють на рівні 7-10 мільйонів доларів, що робить клуб серйозним гравцем на трансферному ринку в порівнянні з більшістю клубів УПЛ. Також досить схоже на ситуацію «Бешикташа» в Туреччині. Клуб може не тільки конкурувати, а й перебивати пропозиції контрактів від таких команд, як «Кривбасс», «Олександрія» чи «Ворскла», і навіть боротись за деяких гравців «Динамо».

Головний тренер команди Юрій Калітвінцев заявив, що склад в порівнянні з першою лігою буде змінено дуже суттєво:

«У мене є уявлення, якою має бути команда. Якщо відсотків на 70% мої плани на літню перебудову здійсняться, то команда гратиме у той футбол, який я хочу. Нових гравців буде щонайменше 50 відсотків».

Тому сім офіційно оголошених трансферів до складу нового сезону – це, очевидно, тільки початок. Чекаємо величезну кількість новин про «Полісся» до кінця трансферного вікна – як фантазій інсайдерів, так і реальних.

Come to «АТБ».

Інші пости блогу

Всі пости